Friday, November 28, 2008

Hati-hati bila makan - tulang ikan

sadis tul la... malam tadi makan nasi lauk ikan goreng.. rasanya dah abis buang tulang.. bukan ikan terubuk pun.. ikan kerisi kot nama dia.. yg macam ikan merah tu... tapi ikan merah tu beso.. kecik je ikan ni.. bleh sangkut tulang dia kat anak tekak.. so aku muntah.. telan nasi kepal pun tak jalan..

gi klinik biasa sure tak bleh buatnya.. tp aku redah jer.. memang betul pun tak bleh buat... nasib baik dia tak charge apa2.. doctor tu ckp kena cari pakar ENT.. kalau korang kena gaks.. tak yah la bazir masa gi klinik yg xde pakar ENT...

kena la tunggu esok (hari ni la).. gi jumpa ENT.. dia skodeng biasa tak nampak.. nak juluk dalam lagi.. nak termuntah aku... so, dia spray ubat bius kat tekak aku and jumpa tulang..

dia suh aku tarik lidah ke depan.. tangan kiri pegang lampu.. tangan kanan pegang penyepit.. seksa di buatnya.. akhirnya kuar la tulang tu.. dlm 1.5cm.. halus jer.. doctor tu cakap dah 80% terbenam.. kalau benam abis.. mau kena buat surgery.. ngeri aku.. tengok kat form... RM100.. tak kisah la.. kampeni bayor..

best betul keje doctor kan... tak sampai 20 min dah dpt RM100... kalau sehari dia layan 10 orang.. dah dpt RM1k.. tapi kena la jadi doc pakar.. didik la anak-anak kita jadi doc pakar... mereka tentu akan jadi senang... setakat nk cari pasif income sure takde masalah nk sediakan modal..

No comments: